ДӨРӨВДҮГЭЭР ҮЕ/ Нандин-Эрдэнэ Бүдзагд
Бүтээлийн сэтгэгдэл- 4
Манай орон зах зээлийн нийгэмд шилжихээс өмнө гоо сайхны мэс ажилбар гэж чухам юу вэ гэдгийг мэдэх хүн байгаагүй гэхэд болох байх...
1990-д оноос эхлэн хүний эрх, эрх чөлөө гэдэг ардчилалын нэр томьёо бий болсноор манай оронд харамсалтай нь зарим нэг талаараа л хурдацтай хөгжих салбарыг бий болгож байгаа нь, өрөөсгөл боловч бас л нэг талдаа хүний эрх, эрх чөлөө нь л юм даа.
Миний бие 2 бүтээлийн фото илгээж байна. Ардчилал гэж үнэхээр хүний эрх, эрх чөлөө мөн үү? Мөн бол яагаад хүний хүссэнээрээ байх эрх, эрх чөлөө, нөгөө хүнийхээ эрх, эрх чөлөөнөөс хамааралтай байдаг ёстой юм бэ?
“Ардчилал ба Нийгмийн сэтгэхүйн дарангуйлал”-2 Монголын нийгэмд эрх, эрх чөлөө гэдэг нь өмнө нь хаалттай хориотой байсан бүхэн аль ч утгаараа ил болохыг хэлдэг бололтой.
“Ардчилал ба Нийгмийн сэтгэхүйн дарангуйлал”-1 зургандаа би энэ санаагаа мөн л хүний хөргөөр илэрхийлэхийг хичээсэн. Хүн харахад л энд аймшигтай таагүй дүрслэл харагдаж, хөргийн амаар дүүрэн хүний дүрслэл байгаа нь нийгмийн үзэл санаа, нөгөө л нэг туйлширал, өнгөц харагдах гадаад эрх, эрх чөлөөний хойноос улайрагчид мэдрэгдэх болов уу...
Submission number 4
I don't think there was anyone who knew about plastic surgery before we had a transition to a democratic and free market society.
After 1990, the democratic concepts of liberty and freedom introduced to us, but it only helped to develop some of the features of the society. In some ways, it has produced one sided effect but then people will still see those kinds of actions as being part of their liberty.
I am sending these two works. I want to question whether ‘democracy’ is really freedom? If yes, why one’s freedom still depends on another person’s freedom?
The Mongolian interpretation of the concept of democracy means to expose everything which was hidden before.
In my work, I wanted to express these ideas through a person’s portrait. The person illustrated has a look of horror, his/hers mouth is full of people’s desires to look good on a surface and using ‘new found freedom’ as justification.
by N. Budzagd and translated by T. Tsegmid